Digitaliseringschef
Flens Kommun

Ansök
nu
Dela
tjänsten

Digitaliseringschef Flens Kommun

Arbetsgivare:

Flens Kommun

Ort:

Flen

Sista ansökningsdag:

2021-02-28

Om företaget

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Nu söker vi en Digitaliseringschef som vill vara med och leda vår digitala utveckling och bidra till att säkerställa en service som överträffar de förväntningar våra medborgare, företag, besökare och våra medarbetare har på oss.

Organisationen består idag av IT, Internservice och kontaktcenter och omfattar i nuläget 16 medarbetare.

Verksamheten är under etablering under hösten 2020 och våren 2021 vilket innebär att du kommer vara del i uppbyggnaden.

Arbetsuppgifter

Rollen som digitaliseringschef innebär såväl ett strategiskt arbete för kommunens digitalisering men även att vara ett stöd till verksamheten i dess digitala utveckling. Den innebär även att leda den service vi ger våra medborgare i kontaktcenter och våra medarbetare i intern service. Rollen behöver både ett internt och externt fokus där synlighet och dialog är viktigt.

I din roll ansvarar du för den övergripande utvecklingen av kommunens digitaliseringen där det ingår ett ansvar att utarbeta strategier för framtiden.
En framgångsfaktor är att omvärldsbevaka och hämta inspiration men även att etablera samarbete med andra kommuner och myndigheter. Du lyssnar till verksamhetens behov och stödjer dem på ett konstruktivt sätt till förbättring av verksamhetens digitala tjänster.

Du säkerställer att införandet av smarta lösningar är till nytta för medborgare, företag, besökare och våra egna medarbetare.

I ditt uppdrag ingår även ett ansvar för kommunens kontaktcenter och den interna service där framgångsfaktorn ligger i ett gott bemötande och leverans utifrån medborgares, förvaltningarnas och bolagens behov.

Det krävs ett samförstånd och nära samarbete mellan verksamhetens utveckling och digitalisering där du som digitaliseringschef i nära samarbete med dina medarbetare verkar som ett stöd till kommunens förvaltningar och bolag.

I ditt arbete som avdelningschef har du ett övergripande ansvar för avdelningens verksamhet. Det innebär att du leder, planerar, utvecklar och följer upp arbetet. Du tar beslut utifrån de mål och inom den budget som finns fastställd för avdelningen. Du leder och utvecklar arbetet i nära samarbete med medarbetare på avdelningen och övriga chefer i kommunen.

Du ingår i kommunens ledningsgrupp tillsammans med förvaltningschefer, bolagschefer och avdelningschefer vid kommunledningsförvaltningen. Kommunens ledningsgrupp arbetar tillsammans för utveckling i kommunövergripande frågor.

Kvalifikationer

För att lyckas i uppdraget har du högskoleexamen inom informations- eller datateknik eller annan relevant akademisk utbildning. Du har tidigare arbetat med digitalisering på strategisk nivå och har dokumenterad erfarenhet av förändringsledning. Du har relevant erfarenhet av att ge service till kunder och att stödja verksamhet i dess utveckling. Det är meriterande att tidigare arbetat som ledare med ansvar för verksamhet, medarbetare, ekonomi och arbetsmiljö.

Du är en ledare med förmåga att engagera och inspirera. Det är viktigt att du har förmågan att kunna få kommunens verksamheter med dig i vår digitala utveckling, men även att du kan utmana status quo, söker nya perspektiv samt initierar utvecklingsinsatser. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt och integrerar kort- och långsiktiga mål med helhetsbilden.

Du håller andra informerade, ger konstruktiv feedback och lyssnar in på ett bra sätt.
Du hjälper andra när det behövs, delar information och är bra på att samarbeta.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och serviceförmåga.

Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

Fackliga representanter nås via kommunens växel, 0157-43 00 00

Kontaktperson om du har några frågor kring tjänsten.

Åsa Quarfordt
Rekryteringskonsult på Best Bemanning & Rekrytering

019-12 60 49 alt 070-618 0675

Ansök
nu

Arbetsgivare:

Flens Kommun

Ort:

Flen

Sista ansökningsdag

2021-02-28

Spara
annons

Vi skickar ett mail och påminner dig om att ansöka. Genom att spara annonsen godkänner du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med GDPR

Ange en giltig e-postadress
Spara Annons

Intresserad av
liknande tjänster?

Registrera dig här för att få information om liknande lediga tjänster direkt till din mail!

Ange en giltig e-postadress
Skicka

Ansök
redan nu!

Vi går igenom kandidater, gör urval och genomför intervjuer löpande under annonseringen, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Ansök nu!

Ansvarig
rekryterare

Namn:

Åsa Quarfordt

Telefonnummer:

070-618 06 75

E-post:

asa.quarfordt@bestbemanning.nu

Företag:

Best bemanning & rekrytering

Information
Spara annons
Ansök nu
Till toppen