Redovisningsansvarig
Flens Kommun
Flen
2020-03-31
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta! Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Ekonomiavdelningen är en del av kommunledningsförvaltningen och har ett övergripande ansvar för den kommungemensamma planerings- och uppföljningsprocessen. I detta ingår bland annat ansvar för budget, delårsrapporter och bokslut men också leverantörsbetalningar, kundfaktureringar och kravverksamhet. Avdelningen fungerar i många sammanhang som rådgivande gentemot förtroendevalda och övriga förvaltningar.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig kommer du tillsammans med trevliga kollegor arbeta med det löpande redovisningsarbetet samt ansvara för ekonomisystemet, avskrivningar och anläggningsregistret. Arbetet innefattar allt från ax till limpa inom redovisning. Du kommer ansvara för månadsvisa avstämningar av resultat- och balansräkning, årsredovisningar inklusive koncernredovisning. I denna roll kommer du ha ett nära samarbete med samtliga anställda på ekonomiavdelningen och övriga ekonomer i kommunen samt representanter från de kommunala bolagen.
Du kommer till exempel arbeta med:
Tjänsten passar dig som trivs i en roll med mycket eget ansvar och problemlösning. Du är jordnära och ser vikten av att arbeta i team samt stöttar gärna upp och kommunicerar med dina kollegor. Vi ser också att du är en energispridare, som trivs med nära samarbeten.
Vi söker dig som har en högskole-/universitetsutbildning i ekonomi med inriktning redovisning och revision eller att du har en bakgrund/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Erfarenhet av arbete med planering, uppföljning samt verksamhetsutveckling inom offentlig förvaltning samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande.
För att klara av arbetet krävs att du har en analytisk förmåga, kan se samband, beskriva skeenden och analysera effekter av olika åtgärder. Du är resultatorienterad, strukturerad och har en stark egen drivkraft. Du ska kunna kommunicera komplexa frågor på ett pedagogiskt och lättbegripligt sätt, både i tal och skrift. Du tycker om att samarbeta, har social kompetens, är kommunikativ och har ett konsultativt förhållningssätt.
Vad kan vi erbjuda dig?
Flens kommuner erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.
Flens Kommun
Flen
2020-03-31
Vi skickar ett mail och påminner dig om att ansöka. Genom att spara annonsen godkänner du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med GDPR
Känner du någon som skulle passa perfekt för den här tjänsten? Tipsa om den personen - om tipset leder till en anställning kommer du att få en iPad Mini som belöning! Tips skickar du enkelt via sms/e-post.
Genom att tipsa om tjänsten godkänner du att personuppgifterna behandlas i enlighet med GDPR
Registrera dig här för att få information om liknande lediga tjänster direkt till din mail!
Vi går igenom kandidater, gör urval och genomför intervjuer löpande under annonseringen, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Åsa Quarfordt
asa.quarfordt@personalpoolen.se
Personalpoolen
Dela tjänsten
Känner du någon som passar för denna tjänst? Dela annonsen i sociala medier och hjälp oss att hitta rätt person för jobbet! Tack!