Ansök
nu
Dela
tjänsten

Teamleader – till vår serviceadministration

Arbetsgivare:

Hörmann Service

Ort:

Örebro

Sista ansökningsdag:

2022-09-12

Om företaget

Hörmann Svenska AB grundades 1997 är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG. Idag är vi ca 130 anställda på företaget och vårt huvudkontor med lager är placerat i Örebro. Inom Sverige är vi fördelade på tre divisioner; Konsument, Industri och Service.

På den svenska marknaden säljer vi garageportar, entrédörrar, industriportar, produkter för lastteknik och infartskontroll, drivenheter och tillbehör. Försäljningen sker både direkt till slutkund, B2C, och genom återförsäljare B2B.

Läs mer om oss på www.hoermann.se

Har du erfarenhet att arbeta med och ansvara för serviceadministration på ett relativt stort bolag?

- med ledarerfarenhet och stort fokus på service

Vill du anta utmaningen att gå in på Hörmann´s nyinrättade tjänst som teamleader?

Rollen som ”Teamleader för vår serviceadministration” innebär förutom ledarskapet även en roll som en operativ resurs på avdelningen. Idag ingår det i gruppen 4 personer som arbetar som ”Servicesamordnare-felanmälan”, samt 1 person som arbetar som ”Avtalsadministratör”.

Du kommer att arbeta operativt med att hantera Hörmann´s servicekunder från felanmälan till fakturerat jobb.

Din roll innebär bland annat

  • Ansvar för att vår felanmälan samt avtalsadministration fungerar väl, samt att uppfylla marknadsmässiga, ekonomiska och processrelaterade mål
  • Att du bemannar upp, leder och följer upp avdelningens uppställa mål
  • Ansvara för att värna om vår optimala kundnytta
  • Att säkerställa att kunders felanmälningar tas om hand enligt uppställda mål och processer
  • Vara en del i att planera teknikernas dagar på ett effektivt och ekonomiskt bästa sätt för företaget
  • Att planera och lägga ut arbete på teknikerna enligt tidsintervaller i vårt servicesystem
  • Att planera och lägga ut våra avtalskunders ”E-calls” på våra tekniker
  • Att personligen söka information och kommunicera på ett professionellt sätt internt, likväl som externt
  • Att fullgöra dina tilldelade arbetsuppgifter på ett effektivt och tillfredsställande sätt

För att klara den här rollen hos oss, behöver du minst gymnasiekompetens inom administration eller ekonomi. Dessutom dokumenterad erfarenhet av ledarskap och administration i diverse olika datorsystem.

Du har en god social förmåga, och med en ödmjuk tydlighet i ditt ledarskap ha förmågan att få med dig dina medarbetare på er fortsatta resa tillsammans.

Eftersom vi är en internationell koncern behöver du både prata och skriva svenska och engelska på ett fullgott sätt.

Ansök
nu

Arbetsgivare:

Hörmann Service

Ort:

Örebro

Sista ansökningsdag

2022-09-12

Spara
annons

Vi skickar ett mail och påminner dig om att ansöka. Genom att spara annonsen godkänner du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med GDPR

Ange en giltig e-postadress
Spara Annons

Tipsa
om tjänsten

Känner du någon som skulle passa perfekt för den här tjänsten? Tipsa om den personen - om tipset leder till en anställning kommer du att få en iPad Mini som belöning! Tips skickar du enkelt via sms/e-post.

Genom att tipsa om tjänsten godkänner du att personuppgifterna behandlas i enlighet med GDPR

Tipsa

Intresserad av
liknande tjänster?

Registrera dig här för att få information om liknande lediga tjänster direkt till din mail!

Ange en giltig e-postadress
Skicka

Ansök
redan nu!

Urval sker löpande, sök redan idag!

Ansök nu!

Ansvarig
rekryterare

Namn:

Åsa Quarfordt

Telefonnummer:

019-12 60 49

E-post:

asa.quarfordt@bestbemanning.nu

Företag:

Best Bemanning & Rekrytering

Information
Spara annons
Ansök nu
Till toppen